Piata vlna (recenzia)

piata-vlnaKniha Piata vlna od amerického spisovateľa menom Rick Yancey mi stála na poličke dlhé mesiace, až som konečne presvedčila samú seba, aby som si ju prečítala. A musím povedať, že neľutujem ani sekundu, ktorú som pri nej strávila.
Už od prvých strán som vedela, že Piata vlna mi svojou postapokalyptickou tematikou náramne ulahodí. Očami mladej Cassie nás autor prevedie tým, čo sa na Zemi odohralo po príchode Tých druhých a čo sa na nej deje teraz. Mnohé opisy, ktoré mi kniha ponúkla, ma donútili zavrieť na chvíľu oči a predstaviť si to čo najvernejšie, a tak som sa s hlavnou hrdinkou zžila za rekordných pár strán. No keď už som sa tešila na ďalšie Cassiine myšlienky a vnímanie rôznych skutočností… autor zrazu ukončil kapitolu a ďalšiu začal z pohľadu inej postavy. A spravil to zase. A znova. A tak ďalej až do konca knihy. Musím priznať, že zo začiatku to bolo pre mňa veľmi rušivé, pretože ja som chcela čítať čo sa deje s Cassie a nie s jej bratom alebo nejakou inou postavou (nehovoriac o tom, že kým sa pohľad vrátil na Cassie, zabudla som, čo sa vlastne okolo nej dialo a musela som listovať niekoľko strán dozadu, ale to je už vec mojej slabej pamäte).
No aj toto striedanie pohľadov bolo absolútne skvele premyslené, keďže na konci sa určitým spôsobom všetky z postáv stretli, a tak nám autor ponúkal tú istú scénu z rôznych pohľadov, čo bolo veľmi pôsobivé. Okrem toho nie je asi nič, čo by sa mi nepáčilo. Je tam všetko! Zaujímavé charaktery postáv, za ktorými sa ukrýva nie menej zaujímavá minulosť, romantika, akcia, strhujúci dej a dych berúce scény, to všetko je obnekonecné moresiahnuté v knihe, ktorá sa po prečítaní zaradila minimálne do mojej TOP päťky.
Len jedno varovanie – ak ste sa rozhodli túto knihu prečítať a ste nedočkavý typ človeka, kúpte si spolu s prvou časťou rovno aj druhú, ktorá vyšla nedávno, pretože ak vás to chytí tak ako mňa, koniec prvej knihy vás oberie o spánok. V závere prichádza neskutočne napínavá scéna, ktorej koniec sa však čitateľ dozvie až v knihe číslo dva (Nekonečné more).